پیاز زعفرانقاینات
کشت زعفران در شهرستان قائنات پایتخت تولید مرغوبترین زعفران جهان آغاز شده است. (مرحله دوم)
کشت زعفران در دو مرحله انجام می‌شود.
مرحله اول:
خردادماه بهترین موقع کاشت پیاز به دلیل خواب حقیقی پیاز زعفران می باشد.
مرحله دوم:
از اواسط شهریور ماه تا اواسط مهر ماه
 

 

در شهرستان قائنات کشاورزان با یکدیگر همدل هستند و در کشت پیاز همسایه به یکدیگر کمک می‌کنند.زعفران محصولی استراتژیک و کم آببر و کم آفت هست، که هفت سال عمر مفید دارد و در بعضی مناطق تا ۱۰ سال هم برداشت صورت می گیرد. پیاز زعفران بعد از کاشت سال اول یا نهایتاً سال دوم به گلدهی می رسد. بعد از ۷ سال به زمین دیگری منتقل می‌شود، زیرا گلدهی آن بعد هفت سال کمتر می شود.
کاشت پیاز در عمق ۲۰ سانتی متری زمین انجام می‌شود و همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید این روش کاشت سنتی به صورت کُپه ای ۷ تا ۱۰ پیاز کاشته می‌شود.
و بعد از ۷ سال بر اثر زایش پیاز مادری و ایجاد پیاز دختری تعداد پیازها ۲ تا ۳ برابر می‌شود.
شرایط اقلیمی خاص این شهرستان موجب شده است این محصول مرغوب ترین زعفران جهان شناخته شود و دلیل آن هم آب و هوا و بذر خوب آن است.
پیاز برای کاشت باید درشت باشد(بالای هشت گرم) و بیماری و قارچ و کنه نداشته باشد.
امسال با کاشت ۴۰۰هزار هکتار پیاز زعفران سطح کشت در خراسان جنوبی به بیش از ۱۷ هزار هکتار نسبت به سال قبل افزایش داشته. شهرستان قاین با ۵ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در خراسان جنوبی دارد.
امیدوارم مطالب ذکر شده مورد توجه شما قرار گرفته باشه. هدف ما در این مقالات این است که شما خرید زعفران از کشاورز را به سادگی انجام دهید برای تهیه زعفران سوپر نگین زعفران سرگل و خرید زعفران نگین با طلای سرخ همره باشید تا از کیفیت برتر مجموعه ما، بهره مند شوید.
جهت مطالعه مطالب بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه کاشت زعفران و تهیه پیاز اینجا کلیک کنید.